Præsentation af skolen

Bøgballe Friskole er en lille skole med store visioner

Velkommen til en kristen friskole, hvor der er fokus på den enkelte elev. Hver eneste elev på Bøgballe Friskole er et unikt og værdifuldt individ, og målet er at skabe og udvikle det hele menneske - parat til at gå på opdagelse i livet.

Derfor lægger vi vægt på at skabe en tryg hverdag, hvor eleven har plads til fordybelse, udfoldelse og faglighed.

Skoledagen starter med den samlende morgensang, hvor eleverne møder danske sange og salmer. Derefter fortsætter eleverne ud i de åbne og innovative undervisningsmiljøer, hvor der stadig er fokus på de klassiske faglige færdigheder.

På Bøgballe Friskole arbejder vi med fire grundværdier:

FAGLIGHED

Vi er en væsentlig del af udviklingen af hvert enkelt menneske. I et trygt og innovativt undervisningsmiljø med kompetente og dygtige lærere udvikler hver eneste elev sig i forhold til sit potentiale. Vi gør eleverne robuste og klar til at møde livets udfordringer.

KRISTNE VÆRDIER

Med en god faglig ballast og sunde kristne værdier ønsker vi at skabe det hele menneske, parat til at møde livet. Ved morgensang og i hverdagen møder eleverne bibelens budskab med rum til livets store spørgsmål.

TRIVSEL & TRYGHED

Vi vægter fællesskabet højt. En tryg skole skaber glade elever. Vi har stor fokus på samarbejdet mellem skolen og hjemmet, og vi oplever et stærkt forældresamarbejde, der skaber trivsel for alle vores elever.

UDELIV

Arealerne omkring Bøgballe Friskole indbyder til opdagelsesrejser, bevægelse og leg. Frisk luft og bevægelse i hverdagen er en del af timerne og frikvartererne. Derfor har vi udendørs legepatruljer og gameboosters, der skaber bevægelse, liv og sammenhold for store og små.