Morgensang

Vi vægter denne samling højt ved at prioritere tid til at høre ord og beretninger fra Bibelen og ved at synge sammen. Vi ser dette morgensangsrum som et helt specielt rum, som hører med til det at gå på skolen. Morgensang indeholder et personligt element formidlet af især skolens medarbejdere og evt. en klasse i kristendom.

Morgensangen har sin bestemte form hver dag. Mandagen og fredagen rammer ugen ind og sætter især fokus på ord fra Bibelen. Om tirsdagen synger vi en fædrelandssang og morgensangen er denne dage delt op i to hold: de mindste elever til og med 5. klasse for sig og 6. – 9. klasse for sig. Om onsdagen lærer vi sammen månedens salme, mens morgensangen om torsdagen foregår i klasserne.