It i undervisningen

Plan opdateret juni 2023
0. - 3. klasse

I indskolingen skal eleverne først og fremmest lære at gå i skole og de grundlæggende kompetencer, der knytter sig til det. Derfor fylder IT ikke så meget de første skoleår. Lærerne har mulighed for at vise digitalt indhold fra egen computer via en skærm i klassen. Vi har desuden et klassesæt af Chromebooks, som klasserne kan booke og bruge, når det er hensigtsmæssigt.

4. – 9. klasse

Når eleverne kommer i mellemtrinnet, bliver brugen af IT i højere grad en integreret del af hverdagen. Når eleverne skal

• søge informationer på nettet
  • kommunikere
  • afvikle prøver
  • skrive tekster
  • lave fremlæggelser
  • producere små multimedieklip
  • og meget mere…

så er der brug for en computer.

Medbring egen Chromebook i 4. - 6. klasse

Eleverne i 4. - 6. klasse medbringer deres egen Chromebook. Det er elevernes og forældrenes ansvar, at Chromebooken fungerer og kan bruges i undervisningen. Skolen sørger for, hvad der skal bruges af apps og licenser til forskellige læringsportaler.

Skolen hjælper gerne med vejledning i, hvilken Chromebook det er fornuftigt at købe til skolebrug.

Medbring egen computer i 7. - 9. klasse

I 7. - 9. klasse står det eleverne frit for at medbringe den type computer, de har lyst til. Det kan være en Windows PC, en Macbook eller en Chromebook.

Når elever har udstyr med på skolen, er det vigtigt at sige, at skolen ikke har forsikret udstyret. Vi anbefaler, at I undersøger, hvordan I er dækket af jeres egen forsikring og om nødvendigt tegner en ekstra forsikring.

Google Workspace

Bøgballe Friskole bruger Google Workspace som den primære platform til tekstbehandling, regneark, præsentationer, samarbejde, lektier, information, kommunikation m.m.

Alle elever har adgang til Google via UNI-login. Dette betyder, at en Google Chrome-browser (hentes gratis på nettet) er alt, hvad der er brug for.

Hvad er Google workspace, cloud-computing, produktivitet, Gmail. Google drive, Google hangouts, Google Calender og Google Docs